wtorek, 25 marca 2014

Cytaty Johna Lennona


O śmierci

Nie boję się śmier­ci. Jes­tem na nią przy­goto­wany, po­nieważ nie wierzę w nią. Uważam, że jest to tyl­ko wyjście z sa­mocho­du i wkrocze­nie w ko­lej­ny etap. 

"Prawdopodobnie zostanę zdmuchnięty przez jakiegoś pomyleńca."

O sobie

"Już kiedy miałem 12 lat wydawało mi się, że jestem geniuszem, ale wówczas nikt tego nie dostrzegał. Myślałem, że jestem albo geniuszem, albo szaleńcem. Stwierdziłem, że jeśli nikt nie zamknął mnie w zakładzie dla obłąkanych, to muszę być genialny"

"Martwię się, że któregoś dnia pojawi się jakiś szaleniec i Bóg wie, co się wtedy stanie. Kiedyś, gdy byliśmy w Teksasie, podczas jednej z tras amerykańskich, oddano kilka strzałów w kierunku naszego samolotu, który stał na lotnisku. Być może był to jakiś zazdrosny chłopak, czy ktoś taki, ale w Ameryce nie znasz dnia ani godziny. Wszyscy latają z pistoletami jak jakaś banda kowbojów. Myślą, że pistolety są przedłużeniem ich ramion."

"Życie to coś, co upływa, kiedy jesteśmy zajęci snuciem planów na przyszłość."

"Chciałbym, żeby wynaleziono pigułki, bo jedzenie zajmuje mi pół życia. Lubię herbatę, płatki kukurydziane i podobne rzeczy"
"Jedyna rzecz, której się boję, to starość. Nienawidzę jej."

" Kiedy miałem 5 lat, moja mama zawsze mówiła mi, że szczęście jest kluczem do prawdziwego życia. Gdy poszedłem do szkoły, spytali mnie kim chcę byc gdy dorosnę. Odpowiedziałem że chcę "byc szczęśliwy". Powiedzieli mi, że nie zrozumiałem pytania. Ja im powiedziałem że nie rozumieją życia. " 

Inne

"Zwykle tak sobie piszę i zapominam, ale to, co wysyłam pocztą, jest jak mała cząstka mojego prawie ukrytego ja w dłoniach kogoś o mile stąd."

"Czy coś teraz zaśpiewacie?
- Najpierw musimy dostać forsę."


"Czy wasze włosy wymagają specjalnej pielęgnacji? 
- Brak ich pielęgnacji jest pielęgnacją."


"Jakie jest wasze przesłanie dla młodzieży holenderskiej? 
- Kupujcie więcej naszych płyt."


"Lęk przed nieznanym. To właśnie jest nieznane. Strach sprawia, że ludzie gonią gdzieś, biegają w poszukiwaniu marzeń, iluzji, wojen, pokoju, miłości, nienawiści, tego wszystkiego - a wszystko jest tylko iluzją. Nieznanym. Przyznaj, że jest to nieznane, że jest to zwykła żegluga. Wszystko jest nieznane - i wtedy wygrywasz. To wszystko. Prawda?"


"Nie powinno się skracać włosów, gdyż strzyżone rosną do wewnątrz głowy i przeszkadzają w pracy mózgu"

"Dlaczego ludzie złościli się na mnie, gdy nie pracowałem? Wiesz, gdybym umarł, nikt nie zarzucałby mi, że nic nie robię. Gdybym najprościej na świecie umarł w połowie lat 70., po wydaniu albumu "Rock and Roll" lub "Walls and Bridges", wszyscy wypisywaliby peany o tym, jakim to wspaniałym facetem byłem kiedyś i takie tam. Ale nie umarłem i ludzie wściekają się dlatego, że żyję i robię to, na co mam ochotę." 



Szkoła nie nauczyła mnie niczego pożytecznego, oprócz czytania i pisania"


"To nasza ostatnia piosenka i chciałbym prosić publiczność o pomoc. Widzów zajmujących tańsze miejsca poproszę o klaskanie, a pozostali wystarczy, jak będą grzechotać swoją biżuterią".

Z piosenek

"Wszystko, czego potrzebujesz, to miłość."

"Wyobrażam sobie wszystkich ludzi żyjących dniem dzisiejszym."

"Wyobraź sobie, że nie ma krajów i narodów
To nie jest trudne
Nie ma niczego, za co mielibyśmy zabijać, umierać
Nie ma religii
Wyobraź sobie tylko – wszyscy ludzie
Żyją w pokoju"



o religii i kościele:

"Chrześcijaństwo przeminie. Skurczy się i zaniknie. Mam rację i jestem o tym przekonany, nie ma powodu, by o tym dyskutować. Jesteśmy dzisiaj popularniejsi od Jezusa. Nie wiem, co pierwsze przeminie - rock'n' roll czy chrześcijaństwo. Jezus był w porządku, ale jego uczniowie byli tępi i przeciętni. Według mnie to oni wszystko zniszczyli"

"Pewnie gdybym stwierdził, że telewizja jest popularniejsza od Jezusa, to udałoby mi się z tego wywinąć. Jest mi przykro, że otwarłem swoje usta. Nie jestem przeciwko Bogu, Chrystusowi czy religii. Nie chciałem uderzyć w Jezusa czy umniejszać jego roli. Stwierdziłem tylko, że to fakt i to prawda, może bardziej w Anglii niż tutaj. Nie mówię, że jesteśmy więksi czy lepsi, nie porównuję nas też z Jezusem Chrystusem jako osobą, Bogiem, czy czymkolwiek on jest. Powiedziałem co powiedziałem i to było błędem. Albo zostało błędnie zrozumiane"

O miłości 

"Z miłością jest jak z kwiatem, pozwól mu zakwitnąć."

O Yoko

"Łączy nas sza­cunek ucznia do pro­feso­ra. To ja jes­tem sław­ny, ale to ona nau­czyła mnie wszystkiego."

O Beatlesach

"Pete Best jest wielkim perkusistą. Ale Ringo jest wielkim Beatlesem."

"The Beatles to przeszłość, ale John, Paul, George i Ringo... Bóg jeden wie, jakie relacje będą posiadali w przyszłości. Ja nie wiem. Ciągle kocham tych facetów. Ponieważ oni zawszę będą tymi ludźmi, którzy byli częścią mojego życia."

Nie męczy was to, że nie słyszycie
tego co śpiewacie podczas koncertów?
- Zupełnie nie, mamy nagrania w domu.

Dużo chcecie zarobić w Ameryce?
- Ze dwa dolce.

Źródło: Wikcytaty, Cytaty.info

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz