poniedziałek, 24 marca 2014

Hey Jude

Piosenka została napisana i skomponowana przez Paula McCartneya w 1968 roku gdy John rozwodził się z Cynthią. Paul stworzył ten utwór w celu pocieszenia 5-letniego Juliana przejmującego się tą sytuacją. Czuł się zobowiązany pomóc im w trudnej sytuacji. Oryginalny tytuł to "Hey Jules". Historię powstania opublikowała w swojej książce Cynthia w latach 70. 



"Wiedziałem, że ta sytuacja nie jest dla niego łatwa. Zawsze współczułem dzieciom, których rodzice się rozwodzą. Pomysł na piosenkę zrodził się, gdy tam jechałem. Bałem się, jak Julian sobie z tym wszystkim poradzi i jak to wpłynie na jego dalsze życie ("how he's gonna make it in his life..."). I tak zacząłem nucić: Hey Jules, don't make it bad, take a sad song and make it better... Potem zmieniłem początek z Jules na Jude, bo tak było mi łatwiej śpiewać" - Paul








  "Ciągle kiedy słyszę "Hey Jude", gdzieś w barze albo w radiu, dostaję gęsiej skórki. Ciągle mnie wzrusza. Zawsze mnie zastanawiało, jak to było możliwe, że troszczył się o mnie tak bardzo, żeby to dla mnie napisać. Paul jest kochany. Nigdy nie zdarzyło się, żeby zapomniał o moich urodzinach albo nie przysłał mamie życzeń na święta. W najtrudniejszych momentach życia zawsze mogliśmy na niego liczyć" - Julian Lennon










Źródła: Grafika Google, Tekstowo.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz